قهوه بدون کافئین چه خواص ویژه ای دارد ؟

قهوه بدون کافئین قهوه است که از دانه های قهوه بدون کافئین تهیه می شود. برای دوستداران قهوه که می خواهند میزان مصرف کافئین خود را محدود کنند ، قهوه بدون کافئین جایگزین مناسبی است.

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است. افراد زیادی وجود دارند که از نوشیدن قهوه لذت می برند اما به دلایلی می خواهند مصرف کافئین را محدود کنند. برای این افراد ، قهوه بدون کافئین می تواند جایگزین مناسبی باشد.
قهوه بدون کافئین دقیقاً مانند قهوه معمولی است ، اما کافئین بسیار کمتری نسبت به قهوه معمولی دارد.

قهوه بدون کافئین چیست و چگونه تهیه می شود؟

قهوه بدون کافئین قهوه است که از دانه های قهوه ساخته شده و حداقل ۹۷٪ قهوه بدون کافئین حاوی آن است. برای بیرون آوردن این مقدار کافئین از دانه ها روش های مختلفی وجود دارد ، اما یک روش ساده شستن دانه ها در یک حلال است تا کافئین را از دانه ها خارج کنید. سپس دانه ها را از حلال جدا کنید.

به این ترتیب کافئین دانه ها قبل از جوانه زنی و تقسیم آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. اما از نظر ارزش غذایی ، به جز مقدار کافئین ، قهوه معمولی و قهوه بدون کافئین تقریباً یکسان هستند.

با این وجود ، طعم و بوی قهوه بدون کافئین کمی ملایم است و بسته به روشی که برای از بین بردن کافئین استفاده می شود ، ممکن است رنگ آن متفاوت باشد.

البته همچنین می تواند برای افرادی که طعم تلخ یا بوی قهوه معمولی را دوست ندارند ، نیز مفید باشد.

قهوه بدون کافئین قهوه است که از دانه های قهوه بدون کافئین تهیه می شود. برای دوستداران قهوه که می خواهند مصرف کافئین خود را محدود کنند ، قهوه بدون کافئین یک جایگزین عالی است ، قهوه بدون کافئین دقیقاً مانند قهوه معمولی است ، اما کافئین آن بسیار پایین تر از مقدار کافئین قهوه معمولی است ، کاملاً بدون کافئین. نه در حقیقت ، این نوع قهوه مقدار بسیار کمی کافئین در محدوده ۳ تا ۷ میلی گرم در هر فنجان دارد ، اما بسیار کمتر از ۷۰ تا ۱۴۰ میلی گرم کافئین در یک فنجان قهوه معمولی است.

عوارض جانبی قهوه بدون کافئین

قهوه بدون کافئین

قهوه بدون کافئین ممکن است به شما کمک کند تا از شر اعتیاد به کافئین خلاص شوید ، اما نوشیدن آن برای سلامتی شما خطری محسوب می شود. اگر که به نکات زیر توجه نداشته باشید.

باعث اختلالات قلبی عروقی می شود

قهوه بدون کافئین دارای عوارض جانبی است که می تواند زندگی و سلامتی ما را تهدید کند. مطالعات نشان داده است که قهوه بدون کافئین خطر حمله قلبی را افزایش می دهد. این کلسترول باعث افزایش کلسترول LDL می شود ، که در نهایت شما را از نظر بیماری های قلبی ، سکته مغزی و نارسایی قلبی پیش فرض می کند. کاهش قهوه بدون کافئین به شما کمک می کند تا سطح هموسیستئین پلاسما را کنترل کرده و از مشکلات شریان کرونر جلوگیری کنید.

این اثر بدی بر تراکم استخوان دارد

قهوه بدون کافئین باعث کاهش تراکم استخوان نیز می شود. طبق چندین مطالعه ، مواد معدنی استخوان تأثیر قلیایی بر اسیدیته متابولیک مزمن دارند. هنگامی که سطح اسیدیته در بدن زیاد باشد ، منجر به تعادل منفی کلسیم و کمبود مواد معدنی می شود. به عبارت دیگر ، قهوه بدون کافئین شما را به دلیل پوکی استخوان یا سایر بیماری های استخوانی نجات می دهد.

کلسترول بد را بالا می برد

قهوه بدون کافئین همچنین کلسترول بد را بالا می برد. طبق بررسی های انجمن قلب آمریکا ، قهوه بدون کافئین ممکن است سطح آپولیپوپروتئین B را که بخشی از کلسترول بد است ، افزایش دهد.

باعث آرتریت روماتوئید می شود

قهوه بدون کافئین همچنین ممکن است شما را به آرتریت روماتوئید سوق دهد. طبق یک مطالعه جدید ، نوشیدن چهار فنجان قهوه بدون کافئین در روز خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. از طرف دیگر ، شما می توانید هر روز سه فنجان چای بنوشید و خطر آرتریت روماتوئید را کاهش دهید.

اسیدیته متابولیک را افزایش می دهد

قهوه از نظر طبیعت بسیار اسیدی است. قهوه بدون کافئین باعث افزایش اسیدیته نسبت به قهوه معمولی می شود. همچنین می تواند باعث بیماری رفلاکس در دستگاه گوارش شود. توانایی آن برای وخیم تر می تواند منجر به خطرات بیشتر و زخم شود. به همین دلیل اگر زخم معده دارید از وسوسه نوشیدن یک فنجان کامل قهوه بدون کافئین خودداری کنید.

سطح گاسترین را بالا می برد

تأثیر نهایی قهوه بدون کافئین توانایی آن در تحریک سطح معده است. کاسترین هورمونی است که باعث افزایش ترشح اسید معده می شود. همچنین باعث افزایش ترشح تریپسین می شود.

خواص آنتی اکسیدانی قهوه بدون کافئین

قهوه دی کاف

در حقیقت ، قهوه بزرگترین منبع آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی غربی است و قهوه بدون کافئین به همان میزان آنتی اکسیدان ها مانند قهوه معمولی (۱۵٪ کمتر) است. ۱۵٪ این آنتی اکسیدان در فرآیند قهوه بدون کافئین نیز از بین می رود. اسید هیدروکلریک و پلی فنول ها آنتی اکسیدان اصلی قهوه هستند. که در اسپرسو نیز وجود دارد

آنتی اکسیدان ها در خنثی کردن رادیکال های آزاد ، کاهش آسیب اکسیداتیو و جلوگیری از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، سرطان و دیابت نوع ۲ بسیار مؤثر هستند.
علاوه بر آنتی اکسیدان ها ، قهوه کافئین دار حاوی مقادیر کمی مواد مغذی نیز هست.

یک فنجان قهوه بدون کافئین ۲٫۴٪ از مقدار توصیه شده روزانه منیزیم ، ۴٫۸٪ پتاسیم و ۲٫۵٪ نیاسین یا ویتامین B3 را تأمین می کند. اگرچه این مقادیر بسیار ناچیز است ، اما خوردن ۲-۳ فنجان قهوه در روز باعث اهمیت آن می شود.

آنتی اکسیدان ها و سایر مواد فعال قهوه از دیرباز شناخته شده است که برای سلامتی انسان مفید است. تمرکز روی قهوه بدون کافئین و تمایز بین خواص آن کمی دشوار است. زیرا بسیاری از مطالعات بین این دو دور تفاوت قائل نیستند.